Płatki owsiane dają energię, koją nerwy i wspomagają intelekt

Niemal każdy, kto próbował zmienić dietę na zdrowszą, zaczynał od zastąpienia kanapek owsianką i niezdrowych  ciasteczek z pszennej mąki wypiekami owsianymi. Płatki owsiane nie tylko zawierają dużo błonnika, który poprawia  przemianę materii, ale są również bogate w wartości odżywcze – spożywane z produktami mlecznymi stanowią  doskonałe źródło aminokwasów, witamin  z grupy B oraz witaminy E.

 

Tekst: Joanna i Michał Litwińscy
Zdjęcie: pixabay.com

 

Porcja płatków zapewnia też sporo żelaza i  magnezu, który korzystnie wpływa na układ nerwowy i wzmacnia mięśnie. Owies zawiera ponadto niezbędne  nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), których organizm nie potrafi sam wytwarzać. Czy płatki owsiane są dobre na  diecie odchudzającej? To zależy. Z jednej strony zawierają dużo błonnika, który hamuje nieco uczucie głodu.

 

Ponadto, surowe płatki owsiane mają niski indeks glikemiczny, dzięki czemu nie wywołują dużych wahań poziomu  cukru. Rezultatem jest mniejsza ochota na podjadanie między posiłkami. Z drugiej strony, długo gotowane lub  przetwarzane w wysokich temperaturach (tak spożywamy je najczęściej) płatki owsiane mają wyższy indeks  glikemiczny.

 

Najlepiej więc płatki owsiane spożywać, jak wszystko, w umiarkowanych ilościach i w towarzystwie takich  produktów, jak ziarna słonecznika, płatki żytnie, siemię lniane czy mniej słodkie owoce.

 

Najpopularniejsza będzie zapewne śniadaniowa owsianka. Chcielibyśmy zaproponować jednak coś nieco bardziej  oryginalnego – puszyste i aromatyczne pancakes, które uwiodą każdego miłośnika naleśników. Można użyć kupionej  lub samodzielnie wykonanej mąki owsianej (wystarczy zmielić płatki owsiane i otręby owsiane w równych  proporcjach).

 

Deserem, który najczęściej kojarzy się z owsem, są ciastka. Proponujemy zdrową i smaczną wersję owsianych  ciasteczek, które szybko przygotowuje się w domu. A jeśli macie ochotę na coś jeszcze prostszego, zwróćcie uwagę na  owsianą szarlotkę.

 

Świetnie sprawdzi się poza sezonem na świeże owoce i warzywa, ponieważ jabłka są dostępne przez prawie cały rok. Przygotowanie tego ciasta zajmuje dosłownie 10 min, a rezultaty zadowolą największego smakosza. A jak pięknie pachnie cynamonem podczas pieczenia!

 

Jeśli nie znacie lub nie lubicie płatków owsianych, skorzystajcie z naszych przepisów. Regularne spożycie  gwarantowane!

 

Najlepsze przepisy znajdziesz w „Mojej Harmonii Życia”! (do pobrania tutaj).

Znajdziesz nas również w Salonach Empik, punktach Ruch, Inmedio, Relay.

Możesz też zamówić prenumeratę. Sprawdź tutaj.

 

Skomentuj

Twój komentarz musi zostać zaakceptowany przez moderatora zanim zobaczysz go na stronie.



x